lesson4

                        آموزش لغات و جملات                  Learn words and sentences


                                 اینجا                                     Here

                      من اینجا زندگی میکنم                        I live here

                                     در ایران                              In Iran

                                      منزل                                Home

                                      الان                                Now

                     دارم می روم                                      I'm going

                             دارم می روم منزل                     I'm going home

           من دارم فارسی صحبت میکنم                        I'm speaking Persian

                          پاساژ (بازارچه)                              Mall

                              به یک پاساژ                             To a mall

          داریم می رویم به یک پاساژ                             We're going to a mall

                       به یک پاساژ (مشخص)                     To the mall

                         یک مغازه (فروشگاه)                        A store

                                 من در منزلم                        I'm at home

                                     خداحافظ                         Goodbye

                          من اینجا هستم                           I'm here

            آیا شما هم اینجا هستید                              Are you here too

                 نه من اینجا نیستم                                    No I'm not here

                    من اینجا زندگی میکنم                             I live here

                                    نمی دانم                             I don't know

              من اینجا زندگی نمی کنم                             I do'nt live here

           آیا شما اینجا زندگی می کنید                            Do you live here

              بله من اینجا زندگی میکنم                               Yes I live here

                                 (جواب کوتاه) بله                        Yes I do

                   من اهل اینجا نیستم                              I'm not from here

                                      در ایران                               In Iran

         ما در ایران زندگی می کنیم                                  We live in Iran

          ما در کانادا زندگی می کنیم                              We live in Canada

                                     منزل                                Home

   من الان در ایران زندگی می کنم                              I live in Iran now

      من الان فارسی دارم صحبت میکنم                    I'm speaking Persian now

                      من دارم می روم                                I'm going

                    دارم می روم منزل                              I'm going home

                    من ایرانی نیستم                                I'm not Iranian

                  من الان نمی روم منزل                          I'm not going home now

                        دارم می روم پاساژ                        I'm going to the mall

              دارم می روم به یک مغازه                          I'm going to a store  

فکر می کنم داریم می رویم به یک مغازه                    I think we're going to the store

                آیا دارید می روید به مغازه                   Are you going to the store

                نه داریم می رویم به پاساژ                   No we're going to the mall

                   آیا شما در منزل هستید                     Are you at home

                               آیا شما منزلید                    Are you home

                          من منزل هستم                  I'm home

                                در پاساژ                        At the mall

                   آیا در پاساژ هستید                   Are you at the mall


                              گفتگو                          Conversation


                                                                w- Hello George How are you

                                                          m- I'm fine Helen thanks and you

                                                                                   w- I'm fine too

                                                                 Do you want some coffee

                                                              m- No thanks I want some tea

                                                     w- You speak English better than me

                                                              Can you speak Persian too

                                           m- I think Ispeak Persian better than English

                                                                                 I'm from Iran

                                                                           w- I'm from Iran too

                                               and I speak English better than Persian


برای دانلود فایل صوتی به ادامه مطلب بروید

دانلود